۩۩۩ قـــرآن و سنّت زنــــده بــــاد ۩۩۩

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا أَطِیعُوا اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَلَا تَوَلَّوْا عَنْهُ وَأَنْتُمْ تَسْمَعُونَ (20) (سوره انفال)

۩۩۩ قـــرآن و سنّت زنــــده بــــاد ۩۩۩

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا أَطِیعُوا اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَلَا تَوَلَّوْا عَنْهُ وَأَنْتُمْ تَسْمَعُونَ (20) (سوره انفال)

آیا می شود به اهل تصوّف اهل سنّت گفت؟

_*̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡*̡̡_سلام عزیزان خیلی خوش آمدید تصاویرمتحرک شباهنگ www.shabahang20.blogfa.com _*̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡*̡̡_



پرسش: آیا می شود به اهل تصوّف اهل سنّت گفت؟


پاسخ: برخی ازعلماء می گویند که اهل تصوّف در اهل سنّت عام داخل و در اهل سنّت خاص داخل نیستند، ولی بنظر بنده هر چند ما بیشتربتوانیم تقسیم بندی های فرقه ای درون اسلام را رها کنیم و به همان نامی که الله متعال در قرآن مجید بر ما گذاشته بسنده کنیم بهتر خواهد بود، و ما را بهم نزدیک تر و از اختلافات و در گیریهای فرقه ای بدور تر خواهد داشت، وچه زیبا می شد که اگر همه ما مسلمانان خودمان را بنام زیبایی که الله متعال ما را نام گذاری نموده بسنده می کردیم، الله متعال در آیه (78) سوره حج ما را چنین نام گذاری نموده اند: .... هُوَ سَمَّاکُمُ الْمُسْلِمِینَ مِنْ قَبْلُ وَفِی هَذَا ....یعنی: الله شما را پیش از این (کتاب، درکتابهای آسمانی پیشین) و در این (کتاب آسمانی) مسلمان نام گذاری نموده است.


لذا ما مسلمانان به جای اینکه هر روز گروهی را از جمع ما بیرون کنیم، و عرصه را بر خود و دیگران تنگ کنیم، و فقط خود را حق و سایراهل اسلام را منحرف معرفی نماییم، و آب در آسیاب دشمنان دین برزیم، و دیگران را تکفیر، تفسیق و تبدیع کنیم، باید با کمال اخلاص و نهایت حکمت؛ به نصیحت اهل اسلام بپردازیم، تا بدین طریق خود و دیگران را از مسیر واقعی به انحراف نکشانیم، همانگونه که در این حدیث آمده؛ خیر خواه تمام اهل اسلام باشیم:


عَنْ تَمِیمٍ الدَّارِیِّ أَنَّ النَّبِیَّ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ، قَالَ: «الدِّینُ النَّصِیحَةُ» قُلْنَا: لِمَنْ؟ قَالَ: «لِلَّهِ وَلِکِتَابِهِ وَلِرَسُولِهِ وَلِأَئِمَّةِ الْمُسْلِمِینَ وَعَامَّتِهِمْ». صحیح مسلم، حدیث (55).


ترجمه: تمیم داری رضی الله عنه روایت نمودند که پیامبرصلی الله علیه و آله وسلم فرمودند: دین خیر خواهی است، ما گفتیم: برای چه کسی؟ ایشان فرمودند: برای الله، و برای کتابش، و برای رسولش، و برای رهبران مسلمان و عوام آنها.