۩۩۩ قـــرآن و سنّت زنــــده بــــاد ۩۩۩

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا أَطِیعُوا اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَلَا تَوَلَّوْا عَنْهُ وَأَنْتُمْ تَسْمَعُونَ (20) (سوره انفال)

۩۩۩ قـــرآن و سنّت زنــــده بــــاد ۩۩۩

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا أَطِیعُوا اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَلَا تَوَلَّوْا عَنْهُ وَأَنْتُمْ تَسْمَعُونَ (20) (سوره انفال)

راه و روش درست چیست؟

 ترجمه فتنه تکفیرکتاب استادآلبانی رحمه الله (۱۸)


راه و روش درست چیست؟

 

(شاید کسی بپرسد) روش (درست) چیست؟ و راه (و چاره واقعی) چیست؟

(آری) در این هیچ شک و تردیدی نیست که راه درست آن است که رسول الله صلی الله علیه و آله وسلم بر منوال آن می رفته و یارانش در هرسخنرانی از او یاد می کنند: [وَخَیْرُ الْهُدَى هُدَى مُحَمَّدٍ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ] یعنی : بهترین راه و روش؛ راه و روش محمّد صلی الله علیه و آله وسلم است .

 

لذا برتمام مسلمانان بالأخص کسانی که تلاش دارند که حکومت اسلامی را (بر این کره خاکی) بازگردانده و برپا کنند، ضروری است که از جائی شروع کنند که رسول الله صلی الله علیه و آله وسلم شروع نموده اند، وآن چیزی است که ما در دو سخن کوتاه و مختصر بیان می کنم: (پاکسازی و تربیت).

 

و این سخن ما بنا برحقایق ثابت و پا برجائی است که ما آنها را می دانیم ولی این (تکفیری ها) از آنان سخنان بی خبر اند و یا اینکه خود را به بی خبری می زنند، (آری) این غالیان وتند روانی که کاری بجز اعلان تکفیر حکام (مسلمین) ندارند و سپس بعد از آن هیچ (کارقابل عرضی را انجام نمی دهند).

 

و همیشه تکفیر حکام را اعلان نموده و سپس بجز فتنه ها و رنجها هیچ کار مهم و قابل عرض دیگری از آنها بروز نمی کند (همانند) آنچه که در این سالهای اخیر بر دستان اینها فتنه حرم مکی تا فتنه مصر و قتل انور سادات اتفاق افتاده است.

و اخیرا در سوریه و سپس الآن در مصر و الجزائر هدف هر یک از آنها ریختن خون مسلمانان بی گناه است که به سبب این فتنه ها و بلاها و بسیاری از این سختی ها و خواریها اتفاق می افتد و تمام این کارها بنا بر مخالفت این تکفیری ها با بسیاری از نصوص کتاب الله و سنّت می باشد ، و مهم ترین آنها این گفته الله متعال است: { لَقَدْ کَانَ لَکُمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِمَنْ کَانَ یَرْجُو اللَّهَ وَالْیَوْمَ الْآخِرَ وَذَکَرَ اللَّهَ کَثِیرًا }  ( 21 : احزاب )

ترجمه : همانا رسول الله الگوی نیکی است برای کسی که امیدوار به الله و روز قیامت است و الله را زیاد یاد می کند.

اگر ما واقعا نه تنها با ادعای بدون عمل؛ می خواهیم دستور الله را در زمین برپا و اجرا نماییم آیا باید با تکفیر حکام شروع کنیم و در حالی که ما توان رودرروئی با آنها را نداریم چه برسد به درگیری و جنگ با آنها؟ ویا اینکه برما واجب است که از چیزی شروع نماییم که رسول الله صلی الله علیه و آله وسلم با آن (کاربرپایی حکومت اسلامی را ) شروع نموده اند؟

 

در این شک و تردیدی نیست که جواب (درست) این است: که رسول الله صلی الله علیه و آله وسلم بهترین الگواست ولی باید دانست که رسول الله صلی الله علیه و آله وسلم باچه شروع نموده اند؟

 این به نزد هر کسی که بوی علم به مشامش اورسیده است یقینی است که پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم دعوتش  را در میان افرادی شروع نموده که گمان می نموده که در آنها استعدادی برای پذیرش و قبولیت حق وجود دارد سپس افرادی از یارانش دعوتش را اجابت نموده و پذیرفتند همانگونه که در سیرت نبوی مشهور و معروف است. سپس بعد از آن مسلمانان در مکه گرفتار شنکجه و سختی شده اند و سپس بعد از آن دستور به هجرت اولی و دومی آمد تا اینکه الله عزوجل مدینه منوره را برای اسلام هموار و آمده ساخت و در آنجا درگیریها و رو در روئیهای اتفاق افتاد و جنگ  و جهادی در میان مسلمانان و کفار از یک سو ویهود از سوی دیگر شروع شده ... و به همین منوال تا به آخر(که رسول الله صلی الله علیه و آله وسلم توانستند حکومت اسلامی برپا نمایند).

 

پس ما باید اولا و قبل از هر چیز از اینجا شروع نماییم که به مردم اسلام درست را تعلیم دهیم ، همانگونه که رسول الله صلی الله علیه و آله وسلم (دعوتشان را از همین جا) شروع نموده بودند ولیکن الآن برای ما مجاز نیست که تنها بر تعلیم اکتفا کنیم زیرا در اسلام چیزهای (ازبدعتها و امور جدیده) داخل شده که هیچ ارتباط و تعلقی با اسلام ندارند و این باعث انهدام کاخ آسمان خراش اسلام شده است .