۩۩۩ قـــرآن و سنّت زنــــده بــــاد ۩۩۩

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا أَطِیعُوا اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَلَا تَوَلَّوْا عَنْهُ وَأَنْتُمْ تَسْمَعُونَ (20) (سوره انفال)

۩۩۩ قـــرآن و سنّت زنــــده بــــاد ۩۩۩

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا أَطِیعُوا اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَلَا تَوَلَّوْا عَنْهُ وَأَنْتُمْ تَسْمَعُونَ (20) (سوره انفال)

گفتگویی مختصر با تکفیری ها

 

ترجمه فتنه تکفیرکتاب استادآلبانی رحمه الله (۱۱)


گفتگویی مختصر با تکفیری ها


 

و من جمله چیزهای که بیان و حکایت آنها مفید است، این است  که بنده با بعضی از اینها که جزء (گروه تکفیری) بودند ملاقات نمودم و سپس آنها را الله عزوجل هدایت داده است:

 

من به (بعضی) ازاین تکفیری ها گفتم : بگذریم از اینکه شما حکام (مسلمین) را تکفیرمی کنید ولی چرا ائمه مساجد ، خطیبان مساجد، مؤذنهای مساجد و خادمین مساجد را تکفیر می کنید؟! و چرا شما اساتید علوم شرعی در مدارس و دیگر (کارمندان ، ادرات دولتی) را تکفیر می کنید؟!

 

(تکفیریها) در جواب گفتند: چون آنها به حکم این حکامی که بغیر آنچه الله نازل نموده حکم می کنند راضی اند (و چون رضایت به کفر؛ کفر است و ما آنها را نیز تکفیر می کنیم).

 

پس من می گویم: اگراین رضایت؛ رضایت قلبی به حکمی باشد که خلاف آن چیزی است که الله نازل نموده است، پس (در) این (صورت) کفر عملی به کفر اعتقادی تبدیل می گردد.

لذا هر حاکمی که بغیر آنچه الله نازل نموده حکم نماید و در حالی که معتقد است که این حکم (او که خلاف حکم الله است) شایسته و مناسب این عصر و زمان است وحکم شرعی برگرفته از نصوص کتاب و سنّت برای این زمان مناسب (و شایسته) نیست در این شکی نیست که کفراین حاکم  کفر اعتقادی است و تنها کفر عملی نیست و هر کس همانند این حاکم راضی بوده و همانند او معتقد باشد قطعا (در کفر اعتقادی ) به او ملحق شده ( و همانند او دچار کفر اعتقادی گشته است).

 

سپس من برای این (تکفیری ها) گفتم : شما اولا: نمی توانید این را ثابت نمایید که هر حاکمی که با قوانین غربی کفری و یا به بسیار از آنها حکم می کند که اگر از او سؤال شود که چرا به غیر آنچه از جانب الله نازل گشته حکم می کنی؟ او برایتان جواب دهد که حکم به این قوانیین غربی حق و مناسب این عصر و زمان است و حکم به (دستورات و قوانین) اسلامی جایز نیست زیرا اگر (حکام) چنین چیزی بگویند:  قطعا و بدون هیچ شک و تردیدی کافرگشته اند.

 

و چون به جریان رعیتها که در میان آنها علما ،افراد نیک و غیره وجود دارند باز گردیم (من از تکفیری ها می پرسم) چگونه شما فقط تنها بخاطر اینکه آنها تحت حکم این حکام زندگی می کنند همانگونه که بعینه شما هم زندگی می کنید، تکفیرشان می کنید؟!

 

ولی شما اعلان می کنید که همانا این حکام کافر و مرتد اند و حکم به آنچه الله نازل نموده واجب است و سپس برای خودتان عذر مطرح نموده می گویید: همانا مجرد مخالفت با حکم شرعی در عمل این را لازم نمی دارد که برعمل کننده آن حکم شود که او از دینش مرتد گشته است.

و این بعینه همان چیزی است که دیگران که همانند شما تکفیری نیستند می گویند؛ فقط فرق شما با مخالفین شما در این است که شما (بی دلیل و) بنا حق حکم به تکفیر وارتداد را بر دیدگاه آنها اضافه نموده و بیان می کنید.