۩۩۩ قـــرآن و سنّت زنــــده بــــاد ۩۩۩

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا أَطِیعُوا اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَلَا تَوَلَّوْا عَنْهُ وَأَنْتُمْ تَسْمَعُونَ (20) (سوره انفال)

۩۩۩ قـــرآن و سنّت زنــــده بــــاد ۩۩۩

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا أَطِیعُوا اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَلَا تَوَلَّوْا عَنْهُ وَأَنْتُمْ تَسْمَعُونَ (20) (سوره انفال)

ترجمه کتاب اللؤلؤ والمرجان فیما اتفق علیه الشیخان حدیث (1) تا (4)

( 1 ) حدیث علیّ قال: قال النبیّ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ: لا تکذِبوا علیّ، فإنه من کَذَبَ علیّ فَلْیَلِجِ النارَ.


ترجمه : علی رضی الله عنه روایت نمودند که پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم فرمودند : بر من دروغ نبندید زیرا هرکس بر من دروغ ببندد پس قطعا باید وارد آتش (جهنم) گردد .

 


(2) حدیث أَنَسٍ قال: إِنه لَیَمْنَعُنِى أَنْ أحدّثکم حدیثًا کثیرًا أَنَّ النبیَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ قال: مَنْ تعمَّدَ علیّ کَذِبًا فَلْیَتَبَوَّأْ مَقْعَدَهُ من النار.


ترجمه : انس رضی الله عنه فرمودند : همانا آنچه مانع من می گردد تا اینکه برایتان از پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم حدیث زیاد روایت کنم این است که (شنیدم که ) رسول الله صلی الله علیه و آله وسلم فرمودند : هر کس عمدا بر من دروغ ببندد پس باید که نشیمنگاه و جایگاهش را از آتش (جهنم) آماده کند.

 


(3) حدیث أبی هُرَیْرَةَ عن النبیِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ قال: ومَن کَذَب علیّ مُتعمِّدًا فلیتبوَّأْ مَقْعَدَهُ من النار.


ترجمه : ابوهریره رضی الله عنه روایت نمودند که پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم فرمودند : هرکس عمدا بر من دروغ ببندد پس باید که نشیمنگاه و جایگاهش را از آتش (جهنم) آماده کند .



(4) حدیث الْمُغِیرَةِ قال سمعتُ النبیَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ یقول: إِنَّ کذِبًا علیّ لیس ککذِبٍ على أحدٍ، مَن کَذَبَ علیَّ مُتعمِّدًا فَلْیَتَبَوَّأْ مَقْعَدَهُ منَ النار.


ترجمه : مغیره رضی الله عنه فرمودند: من از پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم شنیدم که می فرمایند : همانا دروغ بستن بر من همانند دروغ بستن بر هر فرد دیگری نیست، هر کس عمدا بر من دروغ ببندد پس باید نشیمنگاه و جایگاهش را برای آتش (جهنم) آماده سازد .