۩۩۩ قـــرآن و سنّت زنــــده بــــاد ۩۩۩

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا أَطِیعُوا اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَلَا تَوَلَّوْا عَنْهُ وَأَنْتُمْ تَسْمَعُونَ (20) (سوره انفال)

۩۩۩ قـــرآن و سنّت زنــــده بــــاد ۩۩۩

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا أَطِیعُوا اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَلَا تَوَلَّوْا عَنْهُ وَأَنْتُمْ تَسْمَعُونَ (20) (سوره انفال)

فضیلت سوره کهف و ارتباط آن با روابط خانوادگی

سلام علیکم خدمت شما


ســــــــــوال: یکی از بستگانم میگوید “هر بار(هر جمعه) که سوره کهف را می خوانم، آن هفته کامل با شوهرم دعوام می شود و یک بار امتحان کردم نخواندم اصلا دعوام نشده و دو باره خواندم بازم دعوایمان شد.” به نظر شما چرا اینجوری می شود در حالی که سوره کهف از فضیلت های بالایی برخور داراست.

.
جــــــــــــواب: خواهر گرامی و علیکم السلام و رحمة الله و برکاته بعد از عرض سلام خدمت شما خواهر گرامی عرض کنم که درست است که (سوره کهف) فضیلت دارد همانند اینکه رسول الله صلی الله علیه و آله وسلم فرمودند: ”من حفظ عشر آیات من أول سورة الکهف عصم من فتنة الدجال. یعنی هر کس ده آیه ی اول سوره کهف را حفظ نماید از شر فتنه دجال محفوظ می ماند.

و یا دیگر فضائلی که درباره این سوره مبارکه آمده است ولی در هیچ حدیث صحیحی نیامده است که خواندن این سوره باعث جلوگیری از دعواهای خانوادگی می گردد و یا (والعیاذ بالله) باعث تنش‌ها و درگیریهای زن و شوهری می گردد.

اما اینکه این اتفاق برایتان افتاده که اگر روز جمعه این سوره مبارکه را خواندید در آن هفته کامل با شوهرتان درگیر بودید و اگر نخواندید در آن هفته با شوهرتان صلح بوده و درگیری اتفاق نیفتاده است این علت‌های دیگری دارد که شما به آن توجه ننموده اید؛ ولی شیطان برای این که شما را از خواندن این سوره مبارکه در روز جمعه که فضیلت دارد باز دارد ذهن شما را به این سمت وسو برده است لذا خواهر گرامی این یک وسوسه شیطانی است هر گز شما را از خواندن سوره کهف در روز جمعه باز ندارد بلکه هر جمعه این سوره مبارکه را بخوانید.

واما نسبت به درگیری خانوادگی شما باید گفت: قطعا علت دیگری دارد که امیدوارم الله تعالی آن درگیرها را از بین ببرد ولی در این باره چند پیشنهاد دارم که امیدوارم با بررسی نمودن آنها زندگی با صفا و صمیمیتی داشته باشید و در گیری و کدورت از زندگی شما رخت سفر بر بسته و جایش را به محبت و صمیمیت بدهد.

خواهر گرامی:


۱ـ شما در تمام اموری که خلاف شرع نیست از شوهرتان پیروی کنید.
۲ــ اطاعت و رضایت شوهر را بر عبادات نفلی و مستحبی ترجیح دهید.
۳ـ زندگی با شوهر را از همه کارهای شخصی خویش مهم تر بدانید.
۴ـ با آرایش و زیبای فوق العاده در حضور شوهرتان نمایان گردید.
۵ـ زمان و رود و خروج شوهر از خانه از استقبال و بدرقه نمودن شوهر فراموش نکنید.


۶ـ کلمات تنفر آمیز را برای شوهرتان استعمال نکنید.
۷ـ کلمات محبت آمیز و دوستی و عاشقانه را برای شوهرتان بکار ببرید.
۸ـ در غم و شادیهای مشروع و مجاز شوهرتان شریک باشید.
۹ـ به پدر و مادر و اقوام نزدیک شوهرتان احترام بگذارید و با آنها دوستی و محبت داشته باشید.


۱۰ـ از رفتن درتفریح های مجاز با شوهرتان ابا نروزید .
و……
بنظر بنده علت درگیری ها درعدم رعایت یکی ازاینها نهفته است نه در خواندن سوره کهف.