۩۩۩ قـــرآن و سنّت زنــــده بــــاد ۩۩۩

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا أَطِیعُوا اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَلَا تَوَلَّوْا عَنْهُ وَأَنْتُمْ تَسْمَعُونَ (20) (سوره انفال)

۩۩۩ قـــرآن و سنّت زنــــده بــــاد ۩۩۩

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا أَطِیعُوا اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَلَا تَوَلَّوْا عَنْهُ وَأَنْتُمْ تَسْمَعُونَ (20) (سوره انفال)

مهدی رضی الله عنه با عدل و انصاف خواهد آمد

عَنْ عَبْدِ اللَّهِ عَنْ النَّبِیِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ قَالَ لَوْ لَمْ یَبْقَ مِنْ الدُّنْیَا إِلَّا یَوْمٌ لَطَوَّلَ اللَّهُ ذَلِکَ الْیَوْمَ حَتَّى یَبْعَثَ فِیهِ رَجُلًا مِنِّی أَوْ مِنْ أَهْلِ بَیْتِی یُوَاطِئُ اسْمُهُ اسْمِی وَاسْمُ أَبِیهِ اسْمُ أَبِی یَمْلَأُ الْأَرْضَ قِسْطًا وَعَدْلًا کَمَا مُلِئَتْ ظُلْمًا وَجَوْرًا .

وَقَالَ فِی حَدِیثِ سُفْیَانَ لَا تَذْهَبُ أَوْ لَا تَنْقَضِی الدُّنْیَا حَتَّى یَمْلِکَ الْعَرَبَ رَجُلٌ مِنْ أَهْلِ بَیْتِی یُوَاطِئُ اسْمُهُ اسْمِی.


ازعبدالله رضی الله عنه روایت است که پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم فرمودند: اگر از دنیا بجز یک روز باقی نماند(بازهم) الله (متعال) آن روز را (آنقدر) طولانی خواهد نمود تا اینکه مردی از من و یا اهل بیت من که نامش با نام من و نام پدرش با نام پدرمن برابری  دارد را بفرستد که زمین را با عدل انصاف پرکند همانگونه که با ظلم و ستم پرشده است.

و در روایتی که سفیان نقل نموده چنین آمده: دنیا نخواهد رفت و یا اینکه به پایان نخواهد رسید تا اینکه عربها مردی را از خاندان من به حکومت رسانده که نامش با نام من برای دارد.


(آلبانی این حدیث را حسن وصحیح دانسته است)

 

عَنْ عَلِیٍ رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُ عَنْ النَّبِیِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ قَالَ لَوْ لَمْ یَبْقَ مِنْ الدَّهْرِ إِلَّا یَوْمٌ لَبَعَثَ اللَّهُ رَجُلًا مِنْ أَهْلِ بَیْتِی یَمْلَؤُهَا عَدْلًا کَمَا مُلِئَتْ جَوْرًا.

از علی رضی الله عنه روایت است که پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم فرمودند: اگر از زمانه باقی نماند مگر یک روز(بازهم) الله مردی را از خاندان من خواهد فرستاد تا اینکه زمین را پر از عدل نماید همانگونه که پر از ظلم شده است.


(آلبانی این حدیث را صحیح دانسته است)

 

عَنْ أُمِّ سَلَمَةَ قَالَتْ سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ یَقُولُ الْمَهْدِیُّ مِنْ عِتْرَتِی مِنْ وَلَدِ فَاطِمَةَ.


از ام سلمه رضی الله عنها روایت است که ایشان فرمودند: من از رسول الله صلی الله علیه و آله وسلم شنیدم که می فرمایند: مهدی از خاندان من و از نسل فاطمه (رضی الله عنها) می باشد.


(آلبانی این حدیث را صحیح دانسته است)