۩۩۩ قـــرآن و سنّت زنــــده بــــاد ۩۩۩

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا أَطِیعُوا اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَلَا تَوَلَّوْا عَنْهُ وَأَنْتُمْ تَسْمَعُونَ (20) (سوره انفال)

۩۩۩ قـــرآن و سنّت زنــــده بــــاد ۩۩۩

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا أَطِیعُوا اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَلَا تَوَلَّوْا عَنْهُ وَأَنْتُمْ تَسْمَعُونَ (20) (سوره انفال)

ترجمه (کتاب المهدی) از سنن ابی داود

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ


کِتَاب الْمَهْدِیِّ

کتاب مهدی


بَاب

بحث (مهدی)


عَنْ جَابِرِ بْنِ سَمُرَةَ قَالَ سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ یَقُولُ لَا یَزَالُ هَذَا الدِّینُ قَائِمًا حَتَّى یَکُونَ عَلَیْکُمْ اثْنَا عَشَرَ خَلِیفَةً کُلُّهُمْ تَجْتَمِعُ عَلَیْهِ الْأُمَّةُ فَسَمِعْتُ کَلَامًا مِنْ النَّبِیِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ لَمْ أَفْهَمْهُ قُلْتُ لِأَبِی مَا یَقُولُ قَالَ کُلُّهُمْ مِنْ قُرَیْشٍ.


ازجابربن سمره رضی الله عنه روایت است که ایشان فرمودند: من از رسول الله صلی الله علیه و آله وسلم شنیدم که می فرمایند: همیشه این دین پا برجا خواهد ماند تا اینکه دوازده خلیفه بیایند که بر تمام آنان امت (اسلامی) اتفاق نظر داشته باشند، بعد از این رسول الله صلی الله علیه و آله وسلم سخنی گفته اند که من خوب متوجه نشدم من به پدرم(که در آن جلسه همراه من بود) گفتم: پیامبر(صلی الله علیه و آله وسلم ،دیگر) چه فرمودند، پدرم گفت: (که پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم) فرمودند: تمام(این دوازده خلیفه) از قریش خواهند بود.


(آلبانی این حدیث را صحیح دانسته است)


عَنْ جَابِرِ بْنِ سَمُرَةَ قَالَ سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ یَقُولُ لَا یَزَالُ هَذَا الدِّینُ عَزِیزًا إِلَى اثْنَیْ عَشَرَ خَلِیفَةً قَالَ فَکَبَّرَ النَّاسُ وَضَجُّوا ثُمَّ قَالَ کَلِمَةً خَفِیفَةً قُلْتُ لِأَبِی یَا أَبَتِ مَا قَالَ قَالَ کُلُّهُمْ مِنْ قُرَیْشٍ.


ازجابربن سمره رضی الله عنه روایت است که ایشان فرمودند: من از رسول الله صلی الله علیه و آله وسلم شنیدم که می فرمایند: همیشه این دین غالب و باعزت خواهد ماند تا اینکه دوازده خلیفه بیایند (جابر می فرماید) مردم الله اکبر گفتند و سروصدای بپاشد، سپس رسول الله سخنی آهسته گفتند، من به پدرم(که در آن جلسه همراه من بود) گفتم: پدرم پیامبر(صلی الله علیه و آله وسلم ،دیگر) چه فرمودند، پدرم گفت: (که پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم) فرمودند: تمام(این دوازده خلیفه) از قریش خواهند بود.


(آلبانی این حدیث را صحیح دانسته است)


عَنْ جَابِرِ بْنِ سَمُرَةَ بِهَذَا الْحَدِیثِ زَادَ فَلَمَّا رَجَعَ إِلَى مَنْزِلِهِ أَتَتْهُ قُرَیْشٌ فَقَالُوا ثُمَّ یَکُونُ مَاذَا قَالَ ثُمَّ یَکُونُ الْهَرْجُ.


 در روایت دیگری از جابر آمده که چون رسول الله صلی الله علیه و آله وسلم به خانه برگشتند قریش به نزد ایشان رفتند و گفتند: سپس چه خواهد شد(رسول الله صلی الله علیه و آله وسلم فرمودند: سپس هرج یعنی : کشت و کشتار خواهد شد.


(آلبانی این حدیث را ضعیف دانسته است).