۩۩۩ قـــرآن و سنّت زنــــده بــــاد ۩۩۩

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا أَطِیعُوا اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَلَا تَوَلَّوْا عَنْهُ وَأَنْتُمْ تَسْمَعُونَ (20) (سوره انفال)

۩۩۩ قـــرآن و سنّت زنــــده بــــاد ۩۩۩

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا أَطِیعُوا اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَلَا تَوَلَّوْا عَنْهُ وَأَنْتُمْ تَسْمَعُونَ (20) (سوره انفال)

ترجمه کتاب: اللؤلؤ والمرجان فیما اتفق علیه الشیخان (1)

 

ترجمه کتاب: اللؤلؤ والمرجان فیما اتفق علیه الشیخان (1)

(1)حدیث علیّ قال: قال النبیّ صلى الله علیه وسلم: لا تکذِبوا علیّ، فإنه من کَذَبَ علیّ فَلْیَلِجِ النارَ .


ترجمه : علی رضی الله عنه فرمودند: پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم فرمودند: بر من دروغ نبندید زیرا کسی که بر من دروغ بست پس قطعا باید که به آتش (دوزخ) داخل گردد.

تخریج (مسلم در مقدمه باب {تغلیظ الکذب على رسول الله صلى الله علیه وسلم } وبخاری در: کتاب العلم: باب إثم من کذب على النبی صلى الله علیه وسلم)


(2) حدیث أَنَسٍ قال: إِنه لَیَمْنَعُنِى أَنْ أحدّثکم حدیثًا کثیرًا أَنَّ النبیَّ صلى الله علیه وسلم قال: مَنْ تعمَّدَ علیّ کَذِبًا فَلْیَتَبَوَّأْ مَقْعَدَهُ من النار .


انس رضی الله عنه فرمودند: همانا آنچه مرا جلوگیری می کند از اینکه از پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم حدیث زیادروایت کنم این است که پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم فرمودند: هر کس بطور عمد و قصد بر من دروغ ببندد پس باید که نشیمنگاه خودش را برای آتش جهنم آماده  سازد.

تخریج (مسلم در مقدمه باب {تغلیظ الکذب على رسول الله صلى الله علیه وسلم } وبخاری در: کتاب العلم: باب إثم من کذب على النبی صلى الله علیه وسلم)


(3) حدیث أبی هُرَیْرَةَ عن النبیِّ صلى الله علیه وسلم قال: ومَن کَذَب علیّ مُتعمِّدًا فلیتبوَّأْ مَقْعَدَهُ من النار .


ابوهریره رضی الله عنه فرمودند:پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم فرمودند: هر کس بطور عمد و قصد بر من دروغ ببندد پس باید که نشیمنگاه خودش را برای آتش جهنم آماده  سازد.

تخریج (مسلم در مقدمه باب {تغلیظ الکذب على رسول الله صلى الله علیه وسلم } وبخاری در: کتاب العلم: باب إثم من کذب على النبی صلى الله علیه وسلم)


(4) حدیث الْمُغِیرَةِ قال سمعتُ النبیَّ صلى الله علیه وسلم یقول: إِنَّ کذِبًا علیّ لیس ککذِبٍ على أحدٍ، مَن کَذَبَ علیَّ مُتعمِّدًا فَلْیَتَبَوَّأْ مَقْعَدَهُ منَ النار .


مغیره رضی الله عنه فرمودند:من ازپیامبر صلی الله علیه و آله وسلم شنیدم که می فرمایند: دروغ گفتن بر من همانند دروغ گفتن بر کس دیگری نیست، هر کس که بطور عمد و قصد بر من دروغ ببندد پس باید که نشیمنگاه خودش را برای آتش جهنم آماده  سازد.

تخریج (مسلم در مقدمه باب {تغلیظ الکذب على رسول الله صلى الله علیه وسلم } وبخاری در: کتاب الجنائز: باب ما یکره من النیاحة على المیت)