۩۩۩ قـــرآن و سنّت زنــــده بــــاد ۩۩۩

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا أَطِیعُوا اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَلَا تَوَلَّوْا عَنْهُ وَأَنْتُمْ تَسْمَعُونَ (20) (سوره انفال)

۩۩۩ قـــرآن و سنّت زنــــده بــــاد ۩۩۩

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا أَطِیعُوا اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَلَا تَوَلَّوْا عَنْهُ وَأَنْتُمْ تَسْمَعُونَ (20) (سوره انفال)

دو نکته بســـــــــــــــــــــــــــیار مهم

نکته اول:


تقدیر دو بعد دارد یک بعد آن اجباری است و آن اینکه فرد پسر باشد یا دختر، سیاه باشد یا سفید ودیگر اموری که از این قبیل است، و در این امور فردای قیامت از انسان پرسیده نخواهد شد، وجود و عدم این اموردرفرداز دیدگاه شریعت باعث امتیاز و برتری و یا افت وپایین تری نمی گردد .

بعد دوم تقدیر که اختیاری است همانند ایمان آوردن و یا بر کفر رفتن ،کردار نیک انجام دادن و یا با اعمال زشت دست و پنجه نرم کردن در این امور انسان اختیار دارد و از همین امور در قیامت از افراد پرسیده خواهد شد و همین امور است که در شریعت باعث بر تری و یا پایین تری افراد می گردد و بر همین امور آبادی و یا خرابی دنیا و یا آخرت افراد بنا می شود.



ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

نکته دوم:

 اگرانسان به دقت بررسی نماید این را خواهد فهمید که در دین (قرآن و سنّت)هیچ اختلافی وجود ندارد بلکه این ما مسلمانانیم که بنا بر برداشتهای شخصی از دین (قرآن وسنّت) دچار اختلافات شده ایم، لذا می شود با بازگشت به دین (قرآن وسنّت) اختلافات فی مابین را حل کنیم ولی ممکن است در بازگشت به دین (قرآن وسنّت) اختلافات رفع شود و به اتحاد برسیم که چه بهتر ودین(قرآن وسنّت) نیز همین را می خواهد واگر بازهم بنا بر تفاوت در برداشتها به تفاهم و توافق نرسیم به جای تکفیر یکدیگر راه (تعلیم دادن و رفع شبهات از یکدیگر) در پیش گیریم تا بدین طریق روزی به اتحادی که منظور دین(قرآن وسنّت) است برسیم و با این طریق دین سالمی داشته و پروردگار دو جهان را از خویش راضی گردانیم .