۩۩۩ قـــرآن و سنّت زنــــده بــــاد ۩۩۩

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا أَطِیعُوا اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَلَا تَوَلَّوْا عَنْهُ وَأَنْتُمْ تَسْمَعُونَ (20) (سوره انفال)

۩۩۩ قـــرآن و سنّت زنــــده بــــاد ۩۩۩

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا أَطِیعُوا اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَلَا تَوَلَّوْا عَنْهُ وَأَنْتُمْ تَسْمَعُونَ (20) (سوره انفال)

فضیلت سوره کهف

عن أبی الدرداء أن النبی صلى الله علیه وسلم قال من حفظ عشر آیات من أول سورة الکهف عُصم من الدجال وفی روایة ـ من آخر سورة الکهف.

ترجمه : از ابودرداء رضی الله عنه روایت است که پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم فرمودند: هرکس ده آیه از اول سوره کهف حفظ نماید از (شر) دجال محفوظ می ماند و در روایتی دیگر آمده (از آخر سوره کهف)


(این حدیث صحیح را امام مسلم روایت نموده است)


قال رسول الله صلى الله علیه وسلم : من قرأ سورة الکهف فی یوم الجمعة أضاء له من النور ما بین الجمعتین.

رسول الله صلی الله علیه و آله وسلم فرمودند: هر کس سوره کهف را روز جمعه بخواند (الله ) برای او نوری تا جمعه دیگر روشن می کند ( یعنی : در طول هفته در میان دو جمعه نوری دارد)


(این روایت صحیح در الترغیب و الترهیب امام منذری

آمده است (


علاوه از دو روایت روایات دیگری نیز درفضیلت سوره کهف

آمده است.