۩۩۩ قـــرآن و سنّت زنــــده بــــاد ۩۩۩

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا أَطِیعُوا اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَلَا تَوَلَّوْا عَنْهُ وَأَنْتُمْ تَسْمَعُونَ (20) (سوره انفال)

۩۩۩ قـــرآن و سنّت زنــــده بــــاد ۩۩۩

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا أَطِیعُوا اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَلَا تَوَلَّوْا عَنْهُ وَأَنْتُمْ تَسْمَعُونَ (20) (سوره انفال)

چند توصیه به دختران خانه مانده و بی شوهر

        چند توصیه به دختران خانه مانده و بی شوهر

 

 

یکی از معضلات جامعه ما دخترانی هستند که سن وسالی از آنها گذشته ولی تا به حال به خانه بخت نرفتند و لباس عروسی به تن نکردند و این مشکل روز بروز رو به افزایش است ، شاید بپرسید که علتش چیست و راه حل آن در کجاست ؟

علت این جریان خلیی چیزها می تواند باشد: توقعات بی جا، مشکلات اقتصادی، تهاجمات فرهنگی،  و دها علل خاص و عامی که در این باره وجود دارد، بهر صورت مهم تر از علت یابی این جریان حل این جریان است، ولی قبل از همه باید خود این دختران و خانوادهایشان بفکر حل این قضیه بشوند ورنه روز بروز بدتر و جریان بحرانی تر خواهد شد.

آنچه که بطور مختصر می شود دختران خانه مانده وبی شوهر و خانوادهایشان را نصیحت نمود چند چیز است:

1- دختران خانه مانده باید خدا ترسی و پرهیزگاری را فراموش نکنند؛ ای چه بسا که الله مهربان خواسته آنها را در این دنیا که محل امتحان و آزامایشات گونان است با این طریقه وروش آزمایش کند، لذا باید کاملا مواظب باشند که در این امتحان الهی ناکام نشوند.

 نکته دیگر اینکه هر چند جریان شهوانی شاید گاهی به مرحله حاد و بحرانی برسد ولی انسان باید به فکر آبروی خود و خانوده خویش بوده و دنیا و آخرت خویش را از دست ندهد.

2- باید که دختران وخانوادها توقعاتشان را کمتر و مناسب حالشان نمایند تا کم ترگرفتار چنین حالت بحرانی شوند و اگر هم شدند حلش برای آنها آسان تر باشد،گاهی می شود یک دختر دها خواستگار دارد ؛خود دختر و یا خانواده او به بهانه های دروغین و بنا بر توقعات بی جا آنها رد می کنند و بعدا که عمر دختر زیاد شد و یا این خواستگارها سر خوردند آن وقت هم دختر پشیمان می شود و هم خانواده او ولی کار از کار گذشته و کوچه به بم بست خورده است حالا باید تا آخر عمر این دختر در خانه بماند و این دنیای روشن بر او تاریک شده و این جهان به این گشادگی بر او تنگ و هر لحظه آرزوی مرگ می نماید ، آخر چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی؟!

3- عدم رعایت امور شرعی؛ بعضیها با وجود اینکه مسلمان هستند دوست ندارند که کاملا تابع شرع باشند بلکه بر عکس خواهان این اند که شریعت باید از خواهشات و خواسته های آنها پیروی کند.

آقای محترم وقتی که شریعت اجازه داده که دختر نیز از پسر خواستگای کند تو چرا ناراحت می شوی و می گوئی این کار خلاف عادات و رسوم ماست؟!

برادرو خواهر گرامی وقتی که اسلام به دختر دار اجازه داده که خودش ازپسر و پسر دار برای دخترش شوهری راخواستگاری کند شما چرا می گویید این بد و زشت است و فردا مردم به ما طعنه می زنند؟!

برادر و خواهر مسلمان وقتی که اسلام می گوید: همه شما از آدم هستید و آدم از خاک و بهترینتان در نزد الله با تقوا تر و پرهیزکارتان اشت؛ چرا تو می گوئی چون فلان خواستگار از قوم وطائفه من نیست من او را نمی گیرم ؟!

دختر مسلمان وقتی که اسلام اجازه داده که مردان چهار زن بگیرند توچرا وقتی که یک مرد زن دار ازت خواستگاری می کند ناراحت شده و جواب رد می هی؟! آخر با مرد زن دار که تجربه زندگی دارد ازدواج کردن بهتر است و یا اینکه بی شوهر تا آخر عمر در خانه پدر و برادر ماندن؟!

واقعا اگر ما می خواهیم این مشکل جامعه حل شود باید چند کاردر این راستا انجام داد:

1- دختران و خانوادهایشان توقعات خودشان را کمتر و مناسب حالشان نمایند.

2- دستورات و اوامر شریعت اسلام را دراین باره کاملا رعایت نماییم .

3- باید که افراد آگاه جامعه در این راستا و حل این مشکل کوشش نمایند.