۩۩۩ قـــرآن و سنّت زنــــده بــــاد ۩۩۩

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا أَطِیعُوا اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَلَا تَوَلَّوْا عَنْهُ وَأَنْتُمْ تَسْمَعُونَ (20) (سوره انفال)

۩۩۩ قـــرآن و سنّت زنــــده بــــاد ۩۩۩

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا أَطِیعُوا اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَلَا تَوَلَّوْا عَنْهُ وَأَنْتُمْ تَسْمَعُونَ (20) (سوره انفال)

آمدن دجال و کشته شدن آن توسط عیسی علیه السلام



آمدن دجال و کشته شدن آن توسط عیسی علیه السلام


(قسمت اول)

 

جریان دجال و همچنین فرود آمدن عیسی علیه السلام از آسمان ها و گشته شدن دجال توسط عیسی علیه السلام مفصلا در روایت ابوامامه رضی الله عنه آمده است که استاد محمد ناصرآلبانی رحمه الله آن را تحقیق و تخریج نموده و مطالب اضافه ای که در این باره در روایات صحیح دیگر صحابه رضی الله عنهم آمده را نیز برآن اضافه نموده و آنها سلسله وار بیان نموده است که ما در زیرترجمه فارسی آن را برای خوانندگان عزیز و گرامی بیان خواهیم نمود.

 

ابوامامه رضی الله عنه می فرماید: رسول الله صلی الله علیه و آله وسلم فرمودند:

1- ای مردم همانا فتنه ای بر روی زمین از زمانی که الله آدم را آفریده بزرگ تر از فتنه دجال نبوده است .

2- وهمانا الله عزوجل هیچ پیامبری را نفرستاده مگر اینکه آن پیامبر؛ امتش را از دجال ترسانده (و از فتنه های او بر حذر داشته) است.

3- و من آخرین پیامبرهستم و شما (امت محمدی) آخرین امت هستید.

4- ویقینا او(یعنی دجال) در میان شما بیرون خواهد شد.

5- لذا اگر(دجال) بیرون شد و در حالی که من در میانتان بودم، پس من مدافع هر مسلمانم( یعنی با او مقابله خواهم نمود)، و اگر بعد از( وفات) من بیرون شد پس هر کس باید از خودش دفاع کند، و الله جانشین من بر هر مسلمان است.

6- و قطعا او از منطقه ای در میان شام و عراق بیرون می شود و به چپ و راست رفته فساد می کند، ای بندگان الله (در آن زمان بر اسلامتان) پایدار بمانید (یعنی: فریب او را نخورید).


ادامه دارد......