۩۩۩ قـــرآن و سنّت زنــــده بــــاد ۩۩۩

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا أَطِیعُوا اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَلَا تَوَلَّوْا عَنْهُ وَأَنْتُمْ تَسْمَعُونَ (20) (سوره انفال)

۩۩۩ قـــرآن و سنّت زنــــده بــــاد ۩۩۩

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا أَطِیعُوا اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَلَا تَوَلَّوْا عَنْهُ وَأَنْتُمْ تَسْمَعُونَ (20) (سوره انفال)

۱۱۹ - لطف الله متعال را ببین

حدیث چهل دوم اربعین نووی  

 

عن أَنَس بْنُ مَالِکٍ قَالَ سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ یَقُولُ قَالَ اللَّهُ تَبَارَکَ وَتَعَالَى یَا ابْنَ آدَمَ إِنَّکَ مَا دَعَوْتَنِی وَرَجَوْتَنِی غَفَرْتُ لَکَ عَلَى مَا کَانَ فِیکَ وَلَا أُبَالِی یَا ابْنَ آدَمَ لَوْ بَلَغَتْ ذُنُوبُکَ عَنَانَ السَّمَاءِ ثُمَّ اسْتَغْفَرْتَنِی غَفَرْتُ لَکَ وَلَا أُبَالِی یَا ابْنَ آدَمَ إِنَّکَ لَوْ أَتَیْتَنِی بِقُرَابِ الْأَرْضِ خَطَایَا ثُمَّ لَقِیتَنِی لَا تُشْرِکُ بِی شَیْئًا لَأَتَیْتُکَ بِقُرَابِهَا مَغْفِرَةً  

از انس بن مالک رضی الله عنه روایت است که من از رسول الله صلی الله علیه و آله وسلم شنیدم که می فرمایند: الله تبارک وتعالی فرمودند:ای فرزند آدم قطعا تازمانی که تومرا بخوانی و امیدوار من باشی ترا هر قدر هم که گنه کار باشی می بخشم و پروائی ندارم، ای فرزند آدم اگر گناهانت به ابرهای آسمان هم برسد سپس از من طلب آمرزش کنی من ترا خواهم بخشید و پروائی ندارم، ای فرزند آدم مسلما اگر به اندازه پری زمین گناه به نزد من بیاوری سپس در حالی با من ملاقات نمائی که به من هیچ شرک نیاورده باشی قطعا به اندازه پری این زمین برایت بخشش خواهم آورد. 

(این حدیث را استاد آلبانی رحمه الله در صحیح ترمذی صحیح قرار داده است)