۩۩۩ قـــرآن و سنّت زنــــده بــــاد ۩۩۩

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا أَطِیعُوا اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَلَا تَوَلَّوْا عَنْهُ وَأَنْتُمْ تَسْمَعُونَ (20) (سوره انفال)

۩۩۩ قـــرآن و سنّت زنــــده بــــاد ۩۩۩

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا أَطِیعُوا اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَلَا تَوَلَّوْا عَنْهُ وَأَنْتُمْ تَسْمَعُونَ (20) (سوره انفال)

۸۸ - تفسیر آسان در فهم قرآن (سوره کافرون)

سوره کافرون


قُلْ یَا أَیُّهَا الْکَافِرُونَ (1) 


بگو : ای کافران ! 


لَا أَعْبُدُ مَا تَعْبُدُونَ(2) 


آنچه را که شما ( علاوه ازالله ) می پرستید ، من نمی پرستم . 


وَلَا أَنتُمْ عَابِدُونَ مَا أَعْبُدُ(3) 


و نه هم شما پرستش کننده اید آنچه را که من می پرستم . 


وَلَا أَنَا عَابِدٌ مَّا عَبَدتُّمْ (4) 


و نه من پرستش کننده ام آنچه را که شما (علاوه از الله)  

پرستش نمودید . 


وَلَا أَنتُمْ عَابِدُونَ مَا أَعْبُدُ (5) 


و نه هم شما پرستش کننده اید آنچه راکه من پرستم. 


لَکُمْ دِینُکُمْ وَلِیَ دِینِ (6) 


(لذا) آئینتان برای خودتان ، و آئین من برای خودم ! 

 

 

تفسیرآسان درفهم قرآن 


از سوره فوق امور زیر فهمیده می شود: 

1 - غیر مسلمانان را کافر گفتند ایرادی ندارد. 

2 - عبادت وپرستش غیر الله حرام و شرک است . 

3 - هر گز نباید مسلمانی راضی به عبادت و پرستش غیر الله  

شود. 

4 - بعضی از کفار به مرحله ای می رسند که دیگر قابل هدایت  

نیستند و هر گزالله را پرستش نخواهند کرد. 

5- مدعو هر گاه به مرحله عناد برسد داعی نباید پافشاری کند  

و باید او را با همان ایده ای که دارد رها کند. 

6- عبادت به هر عملی گفته می شود که شریعت به ما دستور  

اجرایش را داده باشد، لذا در هر عبادتی باید دو چیز یافت شود : 

 1- برابری با قرآن و احادیث صحیح. 

 2 - اخلاص . 

7 - یک مسلمان نباید به هیچ عنوان با کفار و مشرکین سازش  

عقیدتی نماید، زیرا سازش با شرک یعنی پذیرفتن شرک و 

 مشرک شدن و با این طریق از اسلام خارج شدن. 

9- رسول الله صلی الله علیه و آله وسلم در تمام دوران  

زندگیشان راضی به سازش عقیدتی نشدند. 

10- اسلام هیچ کس را مجبور به پذیرش اسلام نه کرده و نه 

 هم می کند.