۩۩۩ قـــرآن و سنّت زنــــده بــــاد ۩۩۩

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا أَطِیعُوا اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَلَا تَوَلَّوْا عَنْهُ وَأَنْتُمْ تَسْمَعُونَ (20) (سوره انفال)

۩۩۩ قـــرآن و سنّت زنــــده بــــاد ۩۩۩

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا أَطِیعُوا اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَلَا تَوَلَّوْا عَنْهُ وَأَنْتُمْ تَسْمَعُونَ (20) (سوره انفال)

هرچه دل تنگت می خواهد فقط از الله بخواهد

حدیث بیست چهارم اربعین نووی 

 

عَنْ رَبِیعَةَ بْنِ یَزِیدَ عَنْ أَبِی إِدْرِیسَ الْخَوْلَانِیِّ عَنْ أَبِی ذَرٍّعَنْ النَّبِیِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ فِیمَا رَوَى عَنْ اللَّهِ تَبَارَکَ وَتَعَالَى أَنَّهُ قَالَ یَا عِبَادِی إِنِّی حَرَّمْتُ الظُّلْمَ عَلَى نَفْسِی وَجَعَلْتُهُ بَیْنَکُمْ مُحَرَّمًا فَلَا تَظَالَمُوا یَا عِبَادِی کُلُّکُمْ ضَالٌّ إِلَّا مَنْ هَدَیْتُهُ فَاسْتَهْدُونِی أَهْدِکُمْ یَا عِبَادِی کُلُّکُمْ جَائِعٌ إِلَّا مَنْ أَطْعَمْتُهُ فَاسْتَطْعِمُونِی أُطْعِمْکُمْ یَا عِبَادِی کُلُّکُمْ عَارٍ إِلَّا مَنْ کَسَوْتُهُ فَاسْتَکْسُونِی أَکْسُکُمْ یَاعِبَادِی إِنَّکُمْ تُخْطِئُونَ بِاللَّیْلِ وَالنَّهَارِ وَأَنَا أَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِیعًا فَاسْتَغْفِرُونِی أَغْفِرْ لَکُمْ یَا عِبَادِی إِنَّکُمْ لَنْ تَبْلُغُوا ضَرِّی فَتَضُرُّونِی وَلَنْ تَبْلُغُوا نَفْعِی فَتَنْفَعُونِی یَا عِبَادِی لَوْ أَنَّ أَوَّلَکُمْ وَآخِرَکُمْ وَإِنْسَکُمْ وَجِنَّکُمْ کَانُوا عَلَى أَتْقَى قَلْبِ رَجُلٍ وَاحِدٍ مِنْکُمْ مَا زَادَ ذَلِکَ فِی مُلْکِی شَیْئًا یَا عِبَادِی لَوْ أَنَّ أَوَّلَکُمْ وَآخِرَکُمْ وَإِنْسَکُمْ وَجِنَّکُمْ کَانُوا عَلَى أَفْجَرِ قَلْبِ رَجُلٍ وَاحِدٍ مَا نَقَصَ ذَلِکَ مِنْ مُلْکِی شَیْئًا یَا عِبَادِی لَوْ أَنَّ أَوَّلَکُمْ وَآخِرَکُمْ وَإِنْسَکُمْ وَجِنَّکُمْ قَامُوا فِی صَعِیدٍ وَاحِدٍ فَسَأَلُونِی فَأَعْطَیْتُ کُلَّ إِنْسَانٍ مَسْأَلَتَهُ مَا نَقَصَ ذَلِکَ مِمَّا عِنْدِی إِلَّا کَمَا یَنْقُصُ الْمِخْیَطُ إِذَا أُدْخِلَ الْبَحْرَ یَا عِبَادِی إِنَّمَا هِیَ أَعْمَالُکُمْ أُحْصِیهَا لَکُمْ ثُمَّ أُوَفِّیکُمْ إِیَّاهَا فَمَنْ وَجَدَ خَیْرًا فَلْیَحْمَدْ اللَّهَ وَمَنْ وَجَدَ غَیْرَ ذَلِکَ فَلَا یَلُومَنَّ إِلَّا نَفْسَهُ.     (رواه مسلم)  

 

ابوذررضی الله عنه فرمودند که رسول الله صلی الله علیه و آله وسلم از الله تبارک وتعالی نقل نمودند که ایشان فرمودند: ای بندگان من من ظلم را بر خودم حرام قرار دادم و آن را در میان شما نیز حرام قرار داده ام لذا به یکدیگر ظلم نکنید، ای بندگان من همه شما گمراه اید مگر آنی که من هدایتش داده ام لذا از من هدایت بخواهید تا شما راهدایت نمایم ،و ای بندگان من همه تان گرسنه اید مگرآنی که به او خوراک داده ام پس از من خوراک بخواهید تا به شما خوراک بدهم، ای بندگان من همه تان لخت وبرهنه اید مگر آنی که پوشانده ام لذا از من طلب پوشش کنید تا من شما را بپوشانم ، ای بندگان من شما شب وروز گناه می کنید و فقط منم که تمام گناهان را می بخشم پس از من طلب آمرزش کنید تا شما ببخشم، ای بندگان من شما هر گز نمی توانید به من ضرری برسانید و هر گز هم نمی توانید به من نفعی برسانید، ای بندگان من اگر از اول تا به آخر و انس و جنتان بر دل (و همراه ) پرهیزگارترین فردی از شما باشید این در ملک من چیزی را اضافه نمی کند، ای بندگان من اگر از اول تا به آخر و انس و جنتان بر دل (و همراه) گناهکارترین فردی از شما باشید این از ملک من چیزی را کم نمی کند، ای بندگان من اگر از اول تا به آخر و انس و جنتان همه وهمه در یک مکان ایستاده و از من بخواهید ومن به هر انسانی آنچه را که می خواهد بدهم از آنچه که نزد من چیزی را کم نمی کند مگر به اندازه که یک سوزن زمانی که در دریا فرو برده می شود ،ای بندگان من این کردارتان است که بر شما حساب می کنم و سپس پاداش آنها را کامل به شما می دهم، لذا هر کس خوبی را دید پس باید ستایش الله را بگوید و هر کس غیرآن را یافت بجز خودش کس دیگری را ملامت نکند .  

(این حدیث را مسلم روایت نموده است)